Balas dendam...???amik ko

Jam 4.30pagi...hehehe...seperti umat islam yang lain...(hehehe)...aku bangun untuk minum air...(ak dah sahur seawal jam 2.30pagi...tak tahan la tengok nasi tu menari-nari depan mate aku...hehehe) so aku bangun cume minum air kosong jek la past tu nak makan ubat gastrik kalo tak abis la aku esok....roomate aku tak bangun...aku pun bukak pintu...(aku diantara yang terawal bangun kat wing aku la)...nak tahu ape yang ade depan pintu aku...(Jeng...jeng...jeng)... aku terkejot mane tak nye aku dah terpijak something...ape ea??..sakit ati aku nasib baik tak pengsan...dah la pagi tu sejuk...sesedap die jek landing atas selipar aku...(tak marah..tapi tak patut)segar mate aku ble dapat suprise...daripade makhluk berbulu...hitam putih...nak tau ape...nak story la ni...

setelah dua hari berlalu akhirnya aku dapat jugak balas dendam aku...hehehe...sebenarnye aku bukan nak wat jahat tapi caye tak ko wat ape jek kat die die wat do no...hari ni aku nampak die landing kat depan tangge bilik aku...die tak sedar aku datang...past tu ape lagi aku sergah...terkencit die...(sorie)...hehehe...nak tau die tu sape??? heeheh.... Taraaa...


(Sebelum..)


(Selepas...)

aku tak wat naye pun dengan die tapi saje jek nak tambah pahala bulan puasa ni...hehehue(sebaliknye...)

Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari, sesungguhnya Rasulullah pernah besabda:
"Seorang pelacur dari Bani Israel diampun dosanya oleh Allah dan dimasuknya ke syurga kerana ia bersimpati dengan seekor anjing yang kehausan air, lalu ia turun ke dalam telaga dan mengangkut air dengan kasutnya untuk diberi minum kepada anjing itu."

Dalam sebuah hadis yang lain pula, diriwayatkan oleh Ibnu Umar, Rasulullah pernah bersabda yang bermaksud:
“Seorang wanita masuk Neraka kerana seekor kucing yang diikatnya. Dia tidak memberinya makan dan tidak membiarkannya makan serangga bumi.”

Yang aku tahu kucing merupakan haiwan kesayangan Rasulullah...aku nak insaf la macam ni...

Aku dah insaf...masyaallah...esok aku bagi die makan nasi ayam ea...

0 comments: